Stargardzka Karta Mieszkańca
Krok po kroku, czyli co zrobić, aby otrzymać Stargardzką Kartę Mieszkańca?
KROK 1
Przed złożeniem wniosku o wydanie SKM zapoznaj się z Regulaminem Programu „Stargardzka Karta Mieszkańca”.KROK 2
Przygotuj PIT za ubiegły rok, który złożyłeś w Urzędzie Skarbowym w Stargardzie, a jeśli wysłałeś deklarację przez Internet – dodatkowo wydrukuj Urzędowe Poświadczenie Odbioru. Pamiętaj, żeby w deklaracji wskazać miejsce zamieszkania w Stargardzie.KROK 3
Zastanów się nad nośnikiem SKM – możesz wybrać aplikację mobilną lub plastikową kartę zbliżeniową. Złożenie wniosku w obu przypadkach wygląda tak samo i upoważnia do jednakowych zniżek i przywilejów. Jeśli wybierzesz plastikową kartę, nic straconego. W każdej chwili, na podstawie danych z tej karty, możesz zainstalować aplikację mobilną na swoim telefonie. Jeśli jednak wybierzesz aplikację na telefon, nie będziesz mógł złożyć wniosku o wydanie karty plastikowej.KROK 4
Złóż wniosek – wybierz jeden z trzech sposobów:- wypełnij i wyślij wniosek przez Internet,
- przyjdź do Ratusza Miejskiego przy Rynku Staromiejskim albo do Urzędu Miejskiego przy ul. Czarnieckiego i złóż ustny wniosek,
- złóż wniosek poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres: /umstargard/SkrytkaESP.
Jak złożyć wniosek przez Internet?
Powyżej, na tej stronie kliknij w przycisk „Złóż wniosek”.
Wypełnij wszystkie wymagane pola (masz możliwość wnioskowania o kartę dla siebie i członków swojej rodziny) i wyślij elektroniczny wniosek.
Na podany przez Ciebie adres e-mail otrzymasz potwierdzenie złożenia wniosku. Udaj się do Ratusza przy Rynku Staromiejskim lub Urzędu Miejskiego przy ul. Czarnieckiego. Zgłoś się po kartę z niezbędnymi dokumentami, które przedstawisz do wglądu pracownikowi urzędu. Wykaz dokumentów znajdziesz na końcu tekstu.
Podpisz potwierdzenie odbioru oraz oświadczenia, odbierz kartę i korzystaj ze zniżek oraz przywilejów.
Jak złożyć ustny wniosek w urzędzie?
Przyjdź do Ratusza Miejskiego przy Rynku Staromiejskim albo do Urzędu Miejskiego przy ul. Czarnieckiego. Nie musisz wypełniać żadnego wniosku, po prostu poproś o wydanie karty.
Podaj urzędnikowi dane niezbędne do wydania karty: imię i nazwisko, numer PESEL, adres zamieszkania oraz dane kontaktowe. Jeśli ubiegasz się o wydanie kart dla członków rodziny, podaj również ich dane.
Przedstaw wymagane dokumenty. Ich wykaz znajdziesz na końcu tekstu.
Podpisz potwierdzenie odbioru oraz oświadczenia, odbierz kartę i korzystaj ze zniżek i przywilejów.
Jak złożyć wniosek przez ePUAP?
Jeśli chcesz, aby kartę wysłać pocztą tradycyjną: wyślij wypełniony wniosek wraz z wymaganymi załącznikami oraz oświadczeniami podpisanymi elektronicznie poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP) na adres: /umstargard/SkrytkaESP. Pamiętaj, aby dołączyć skan pierwszej strony formularza PIT.
Jeśli zamierzasz odebrać kartę osobiście w urzędzie, postępuj zgodnie z powyższym opisem. Wystarczy jednak, że wyślesz sam wniosek. Poprzez ePUAP otrzymasz informację, kiedy i gdzie możesz odebrać swoją kartę. Zgłoś się po nią z niezbędnymi dokumentami, które przedstawisz do wglądu pracownikowi urzędu. Wykaz dokumentów znajdziesz na końcu tekstu.
Podpisz potwierdzenie odbioru oraz oświadczenia, odbierz kartę i korzystaj ze zniżek i przywilejów.
Wymagane dokumenty
Dokument ze zdjęciem umożliwiający ustalenie w sposób niebudzący wątpliwości tożsamości osoby, np. dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, legitymacja studencka,
oraz do wyboru:
Pierwsza strona zeznania PIT za ubiegły rok z prezentatą (pieczęcią) Urzędu Skarbowego w Stargardzie lub w przypadku zeznania podatkowego złożonego przez Internet – wydrukowaną pierwszą stronę PIT z wygenerowanym numerem dokumentu oraz UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru).
Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające fakt złożenia zeznania za rok ubiegły o wysokości osiągniętego dochodu/poniesionej straty ze wskazaniem Miasta Stargard jako miejsca zamieszkania.
Zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające fakt niezłożenia zeznania podatkowego ze względu na nieosiągnięcie dochodu za rok ubiegły, ze wskazaniem Miasta Stargard jako miejsca zamieszkania.
W przypadku osób uczących się powyżej 18. roku życia i kontynuujących naukę do 24. roku życia – do wglądu dokument potwierdzający kontynuację nauki (indeks, legitymację, bądź inny dokument) oraz deklaracja podatkowa rodzica/rodziców za ubiegły rok.
Uwaga!
O karty dla członków rodziny może wnioskować jedna osoba. Jeśli ubiegasz się o wydanie SKM dla członka rodziny (w tym pełnoletniego uczącego się dziecka) weź ze sobą pełnomocnictwa (wzór do pobrania poniżej).